Rally Acropolis 2024: Οι ειδικές διαδρομές της Κορινθίας και οι χάρτες πρόσβασης
Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την έναρξη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, δέκατου γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA. Ποιες ειδικές διαδρομές θα πραγματοποιηθούν στην Κορινθία και πότε.
- September 2, 2024
- Posted in TrendingΑθλητισμός
Με… αφορμή ορισμένες από τις καλύτερες ειδικές διαδρομές του WRC και… αιτία την επιθυμία κάθε συμμετέχοντα στο θεσμό να γράψει στο παλμαρέ του έστω μία συμμετοχή στα ακροπολικά χώματα, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις «κινήθηκε» και πάλι σε σημαντικά υψηλό αριθμό συμμετοχών.
Εβδομήντα δύο πληρώματα θα περάσουν από τη ράμπα της αφετηρίας στη Λαμία την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου, για να αναμετρηθούν τις επόμενες τρεις ημέρες σε έναν αγώνα 15 ειδικών διαδρομών συνολικού μήκους 305 χιλιομέτρων. Στην Ελλάδα θα βρεθούν πληρώματα από 31 χώρες και φυσικά όλοι οι διεκδικητές των φετινών τίτλων.
Ποιες ειδικές διαδρομές θα πραγματοποιηθούν στην Κορινθία, πού και πότε θα έχουμε την ευκαιρία να τις παρακολουθήσουμε
Η Κορινθία και συγκεκριμένα ο δήμος Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων θα είναι για μια ακόμα φορά μέρος του Rally Acropolis – το οποίο από του χρόνου θα επανέλθει στη “φυσική” του εποχή, δηλαδή το καλοκαίρ.
Πιο συγκεκριμένα, στο καλεντάρι του φετινού προγράμματος, συναντάμε 2 ειδικές διαδρομές που αφορούν την Κορινθία και συνολικά 3 περάσματα από αυτές. Η αρχή θα γίνει με την 9η ειδική διαδρομή του φετινού Rally Acropolis, η οποία θα εκκινήσει από τους Αγίους Θεοδώρους το πρωί του Σαββάτου 7 Σεπτεμβρίου και αφού έχουν προηγηθεί skake down, Άνω Παύλιανη, Δάφνη, Ταρζάν, Ρεγκίνι και Θήβα. Στην ίδια διαδρομή θα πραγματοποιηθεί και δεύτερο πέρασμα, με το πρώτο αυτοκίνητο να περνάει στις 17:05.
Πρόκειται για μια διαδρομή 25.87 χλμ. Το κλείσιμό της θα πραγματοποιηθείς στις 10:05, οπότε πριν και μόνο πριν από τη συγκεκριμένη ώρα θα έχουμε τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε για να βρούμε το αγαπημένο μας σημείο. Οι διοργανωτές τονίζουν ότι οι θεατές θα πρέπει να έχουν καταλήξει στο που θέλουν να κάτσουν μέχρι μισή ώρα πριν την έναρξη της ειδικής διαδρομής, καθώς στη συνέχεια απαγορεύεται οποιαδήποτε μετακίνηση και όπως πάντα, υπάρχει σημαντικός κίνδυνος ακόμα και ακύρωσης της ειδικής.
Περιγραφή της ειδικής διαδρομής Αγίων Θεοδώρων
Με την ίδια εκκίνηση με εκείνη του 2021 (οικισμός Κιάφα Μπέκα), μετά από σχεδόν 6 χλμ. μπαίνει σε άσφαλτο και έπειτα από περίπου 1,3 χλμ. στρίβει επί τόπου δεξιά στο γνωστό τμήμα με 3Α μέχρι την Παναγία του Πράθι. Από εκεί, συνεχίζεται αριστερά σε ένα ιδιαίτερα στενό και κατηφορικό κομμάτι μήκους 3,6 χλμ. και συναντάει το ποτάμι. Συνεχίζει είτε διασχίζοντάς το είτε μέσα στην κοίτη του για τα υπόλοιπα 6 χλμ., μέχρι τον τερματισμό, στον οικισμό Κάτω Χαρβάτι.
Δείτε το χάρτη της ειδικής διαδρομής, καθώς και τις διαθέσιμες προσβάσεις
1.Κινούμενοι στην Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου με κατεύθυνση προς Κόρινθο, βγαίνετε στην έξοδο προς Κινέτα. Στη διασταύρωση που ακολουθεί στρίβετε δεξιά προς «Γαλήνη». Στο Τ στρίβετε αριστερά και σε 450 μ., στο Τ όπου υπάρχουν πολλές ταμπέλες σε φράχτη, μηδενίζετε και στρίβετε δεξιά στο δρομάκι (Οδός Γερανίων) προς Άγιο Νικόλαο. Σε 1,5 χλμ. όπου διχάλα με ταμπέλα «Mary’s Guesthouse» σε κολώνα ρεύματος, παίρνετε τον δεξί δρόμο, συνεχίζοντας επί της οδού Γερανίων. Σε διασταύρωση 150 μ. αργότερα στρίβετε δεξιά. Σε 1,2 χλμ. συνεχίζετε ευθεία σε δύσβατο χωματόδρομο. Σε 1,3 χλμ. αφήνετε δρόμο από στα δεξιά και συνεχίζετε ευθεία. Μετά από 5,7 χλμ. στρίβετε αριστερά. Συνεχίζετε στον φαρδύ χωματόδρομο που περνάει και από πυρασφάλεια, και σε 3,9 χλμ. φτάνετε στο 5,03 χλμ. της ειδικής διαδρομής.
2.Οι αρχικές οδηγίες είναι κοινές για τις δύο προσβάσεις
Κινούμενοι στην Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου με κατεύθυνση προς Κόρινθο, βγαίνετε στην έξοδο προς Αγίους Θεοδώρους. Σε 360 μ. συναντάτε σταθμό διοδίων. Μετά από 170 μ., στο STOP, στρίβετε αριστερά και μετά από 1,73 χλμ. (ακριβώς πριν από γραμμές τραίνου) στρίβετε πάλι όλο αριστερά, στον πρώτο δρόμο. Σε 580 μέτρα, έχοντας «αφήσει» δύο δρόμους στα δεξιά, στρίβετε λοξά αριστερά και μετά από 220 μ. (έχοντας περάσει κάτω από τη δεύτερη γέφυρα), πάλι αριστερά. Σε 180 μ. στρίβετε δεξιά σε στενό ανηφορικό δρόμο προς «Κιάφα Μπέκα». Έπειτα από 2,77 χλμ. αφήνετε δεξιά σας χωματόδρομο που οδηγεί στην εκκίνηση της ειδικής διαδρομής.
Από εκεί επιλέγετε:
2a (S)
Μετά από 2,3 χλμ. αφήνετε στα αριστερά σας χωματόδρομο και συνεχίζετε στην άσφαλτο για ακόμα 2,5 χλμ. Εκεί παρκάρετε με βάση τις υποδείξεις των κριτών. Περπατώντας για λίγα μέτρα φτάνετε στο 7,39 χλμ. της ειδικής διαδρομής.
Προσοχή: O δρόμος αποτελεί διαφυγή ασθενοφόρου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Διατηρήστε τον ανοιχτό. Το μπλοκάρισμα δρόμου διαφυγής μπορεί να προκαλέσει την ακύρωση της ειδικής διαδρομής.
2b (Μ)
Μετά από 2,3 χλμ. στρίβετε αριστερά σε χωματόδρομο. Μετά από 1,7 χλμ. στρίβετε δεξιά σε ανηφόρα. Ακολουθείτε το δρόμο κατά μήκος της πυρασφάλειας και σε 2,6 χλμ. φτάνετε στο 8,45 χλμ. της ειδικής διαδρομής.
3.Στον κεντρικό δρόμο που από τον Ισθμό οδηγεί προς το Λουτράκι, στρίβετε δεξιά στην οδό Καραντάνη, ακριβώς στο εργοστάσιο PepsiCo-Ήβη. Έπειτα από 4,9 χλμ. φτάνετε σε διασταύρωση όπου ταμπέλα «ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ καλώς ήρθατε» και στρίβετε δεξιά, προς το εκκλησάκι Μεταμόρφωσης του Σωτήρος. Σε αυτό το σημείο η επιφάνεια γίνεται χωμάτινη. Συνεχίζετε στο χωματόδρομο για 4,7 χλμ. και φτάνετε στο 10,72 χλμ. της ειδικής διαδρομής.
Προσοχή: O δρόμος αποτελεί διαφυγή ασθενοφόρου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Διατηρήστε τον ανοιχτό. Το μπλοκάρισμα δρόμου διαφυγής μπορεί να προκαλέσει την ακύρωση της ειδικής διαδρομής.
4.Ακολουθώντας τις οδηγίες για την πρόσβαση 1a και φτάνοντας στο 5,3 της ειδικής διαδρομής, μπορείτε να στρίψετε δεξιά και ακολουθώντας τον ανηφορικό χωματόδρομο για 5,5 χλμ. να φτάσετε στη Μονή Παναγίας του Πράθι αλλά και στο 16,39 χλμ. της ειδικής διαδρομής.
Η περιγραφή της ειδικής διαδρομής του Λουτρακίου
Πρόκειται για την περυσινή ε.δ. Πίσια με διαφορετικό τερματισμό. Ξεκινάει με στενό ανηφορικό κομμάτι μήκους 3,30 χλμ. από το εστιατόριο Πλάτανος στα Πίσια, μέχρι την εκκλησία της Παναγίας Φανερωμένης. Στη συνέχεια έχει ένα πολύ γρήγορο κατηφορικό κομμάτι μήκους 4,30 χλμ. Μετά μπαίνει σε ιδιαίτερα κατηφορικό και τεχνικό κομμάτι μήκους περίπου 5,00 χλμ. για να τερματίσει στα πρώτα σπίτια του οικισμού Άνω Χαρβάτι.
Το συνολικό μήκος της διαδρομής είναι 12,9 χλμ. Η διαδρομή θα κλείσει στις 12:46, ενώ το πρώτο αυτοκίνητο θα περάσει στις 15:46.
Δείτε το χάρτη της ειδικής διαδρομής, καθώς και τις διαθέσιμες προσβάσεις
1 (M)
Ξεκινώντας από το χωριό Πίσια, βγαίνετε με κατεύθυνση προς «Σχίνο». Σε 0,9 χλμ. στρίβετε δεξιά στον στενό ανηφορικό δρόμο και σε 2,10 χλμ. φτάνετε στο 3,30 χλμ. της ειδικής διαδρομής, στην εκκλησία Παναγία Φανερωμένη.
INFO: Βρείτε το σημείο από όπου θα παρακολουθήσετε 30 λεπτά πριν από την έναρξη της ειδικής διαδρομής. Στη συνέχεια θα απαγορεύεται οποιαδήποτε κίνηση στο δρόμο συμπεριλαμβανομένης της αφετηρίας και του τερματισμού. Οι προσβάσεις έχουν τρεις χαρακτηρισμούς ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας της επιφάνειας των δρόμων τους.Το γράμμα που τις χαρακτηρίζει βρίσκεται με έντονη γραφή δίπλα στον αριθμό τους.
Οι χαρακτηρισμοί είναι:
S= Soft= Ι.Χ. αυτοκίνητο
Μ= Medium= SUV
H= Hard= 4×4 ή Enduro
Οι μάχες που θα απολαύσουμε στα ελληνικά βουνά
Η πρωτοπόρος στη βαθμολογία των Κατασκευαστών, Hyundai Shell Mobis WRT, θα λάβει μέρος με τρία i20 N Rally1. Ο επικεφαλής στη βαθμολογία των Οδηγών, Thierry Neuville θα ηγηθεί της προσπάθειας, με τον Ott Tanak στο δεύτερο i20 Ν να έχει στόχο τη μείωση της μεταξύ τους διαφοράς. Στο τρίτο αυτοκίνητο της Hyundai θα επιστρέψει ο Ισπανός Dani Sordo, στην 3η φετινή του εμφάνιση με τα χρώματα της κορεατικής ομάδας.
Μετά από τις τρεις σερί νίκες σε Πολωνία, Λετονία και Φινλανδία, η Toyota Gazoo Racing WRT έχει επιστρέψει για τα καλά στη μάχη του τίτλου των Κατασκευαστών και στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα συμμετάσχει επίσης με τρία GR Yaris Rally1. Αιχμή του δόρατος ο οκτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Ogier, ο οποίος παρά το ότι φέτος ακολουθεί επιλεκτικό πρόγραμμα, βρίσκεται σε τροχιά τίτλου! Δίπλα του, οι σταθεροί σε ολόκληρο το Πρωτάθλημα Elfyn Evans και Takamoto Katsuta, με τον Βρετανό να αναζητά διακαώς τη νίκη που θα τον επαναφέρει στη διεκδίκηση του Πρωταθλήματος Οδηγών.
H M-Sport Ford WRT μετά το βάθρο στην Πολωνία και τη Φινλανδία έχει ξεκάθαρο στόχο να συνεχίσει το καλό σερί αποτελεσμάτων. Η βρετανική ομάδα έχει προετοιμάσει τρία Ford Puma Rally1, με τον Adrien Fourmaux να ηγείται της προσπάθειας. Ο νεαρός Γάλλος έχει ανέβει τέσσερις φορές φέτος στο βάθρο και στόχος είναι να καταφέρει το ίδιο και στο EKO Ράλλυ Ακρόπολις. Στο δεύτερο Puma ο Gregoire Munster θα προσπαθήσει για την καλύτερη δυνατή εμπειρία, την ώρα που στο τρίτο αυτοκίνητο της M-Sport θα βρεθεί ο Ιορδάνης Σερδερίδης. Ο Έλληνας οδηγός θα λάβει μέρος σε ακόμα ένα Ακρόπολις, θέλοντας να σημειώσει ένα καλό πλασάρισμα σε επίπεδο γενικής.
Η μακρά λίστα των συμμετοχών περιλαμβάνει 34 αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, τα οποία εγγυώνται πλούσιο θέαμα. Με δεδομένο το γεγονός ότι ο επικεφαλής στη βαθμολογία του WRC2, Oliver Solberg δε θα εκκινήσει στον αγώνα, οι Sami Pajari και Yohan Rossel με Toyota GR Yaris και Citroen C3 αντίστοιχα, θα έχουν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να μειώσουν τη διαφορά από την κορυφή της βαθμολογίας. Βέβαια, η επικράτηση δε θα είναι εύκολη, αφού μία σειρά από έμπειρους και ταχύτατους συνδυασμούς έχει βλέψεις για νίκη. Ανάμεσά τους, οι Nikolay Gryazin (Citroen C3), Jan Solans (Toyota GR Yaris), Lauri Joona (Skoda Fabia), Kajetan Kajetanowicz (Skoda Fabia) και φυσικά οι δύο πρώην εργοστασιακοί οδηγοί της M-Sport Ford, Gus Greensmith και Pierre-Louis Loubet με Skoda Fabia RS.
Παράλληλα, για ακόμα μία χρονιά στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα πέσει η αυλαία του Πρωταθλήματος Νέων (JWRC), με τον αγώνα να προσμετράει διπλός! Ο Εσθονός Romet Jürgenson βρίσκεται επικεφαλής της βαθμολογίας, ενώ μόλις οκτώ βαθμούς πίσω του ακολουθεί ο επίσης πρωτοεμφανιζόμενος στο θεσμό, 20χρονος Αυστραλός Taylor Gill. Στην 3η θέση, διατηρώντας βαθμολογικές ελπίδες για τον τίτλο, βρίσκονται ο Τούρκος Ali Turkkan και ο Diego Dominguez Jr.
Τα ελληνικά πληρώματα και οι… κορινθιακές συμμετοχές
Βέβαια, στη λίστα των 72 πληρωμάτων διακρίνεται η ποσότητα των ελληνικών (συνολικά 17), που για ακόμα μια χρονιά αποτελούν την καρδιά του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και θα αντιμετωπίσουν τον διεθνή ανταγωνισμό διεκδικώντας ό,τι καλύτερο στις επιμέρους κατηγορίες. Στο WRC2 ξεχωρίζει η παρουσία των πολύπειρων πλέον Λάμπρου Αθανασούλα-Νίκου Ζακχαίου που θα οδηγήσουν ένα Skoda Fabia Evo Rally2, αλλά και της φετινής ευχάριστης έκπληξης των ελληνικών αγώνων, Γιώργου Αμούτζα-Γιώργου Ηλιόπουλου με ίδιο αυτοκίνητο. Με Skoda Fabia RS θα ξεκινήσει και ο Πρωταθλητής Ελλάδας του 2019 Γιώργος Κεχαγιάς με τον Νίκο Πετρόπουλο δίπλα του, αλλά και οι ταλαντούχοι Παναγιώτης «Ρουστέμης»-Χρήστος Μπακλώρης. Ακόμα, οι Βασίλης Βελάνης-Ηλίας Παναγιωτούνης και Νίκος Παυλίδης-Allan Harryman θα διεκδικήσουν το κάτι παραπάνω εκμεταλλευόμενοι την εμπειρία τους, συμμετέχοντας με Skoda Fabia RS και Evo αντίστοιχα.
Επιπλέον, μία σειρά από ταχύτατα πληρώματα θα μπει στη μάχη των αυτοκινήτων προδιαγραφών Rally3. Ανάμεσά τους, οι επικεφαλής στη βαθμολογία του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, Κύπριοι Πέτρος Παντελή-Χαράλαμπος Λάος με Renault Clio και οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με Ford Fiesta.
Χρόνους κορυφής έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν επίσης οι Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου και Θέμης Χαλκιάς-Νίκος Κομνός, αμφότεροι με Renault Clio. Το ενδιαφέρον αναμένεται να στραφεί στους Μάνο και Κώστα Στεφανή (Ford Fiesta), με τον πολύπειρο Έλληνα συνοδηγό να εκκινεί στο 30ο Ράλλυ Ακρόπολις της καριέρας του μέσα σε 49 χρόνια! Με ακόμα ένα Ford Fiesta προδιαγραφών Rally3 αναμένονται οι Γιώργος Δελαπόρτας-Βαγγέλης Παναρίτης, ενώ η κατηγορία Rally4 θα είναι αποκλειστικά ελληνική υπόθεση, με τους Σάββα Λευκαδίτη-Βαγγέλη Ακράτο και Γιάννη Πλάγο-Χρήστο Κουζιώνη να ξεχωρίζουν, αμφότεροι με Peugeot 208. H λίστα συμμετοχών ολοκληρώνεται με τους Θεόδωρο Kαλαμαρά-Δημήτρη Λαμπράκη (Ford Fiesta Rally4), Λοΐζο Παπαγεωργίου-Βασίλη Κούγια (Citroen DS3) και Δημήτρη Παρέλλη-Ανδρέα Παπανδρέου με Renault Clio RS Line Rally5.