Θα πληρώνατε 10 ευρώ τον μήνα για Facebook και Instagram;
Η απόφαση της εταιρείας να δημιουργήσει συνδρομητικό πακέτο χωρίς διαφημίσεις επηρεάζει 258 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες στο facebook και άλλους τόσους στο Instagram.

Η απόφαση της εταιρείας να δημιουργήσει συνδρομητικό πακέτο χωρίς διαφημίσεις επηρεάζει 258 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες στο facebook και άλλους τόσους στο Instagram.
Η Meta έχει σταδιακά μετατρέψει Facebook και Instagram σε ένα τεράστιο marketplace, προσφέροντας στους διαφημιζόμενους καλύτερη στόχευση κοινού, αφού εξατομίκευει τις διαφημίσεις για κάθε χρήστη. Οι Ευρωπαίοι διαφημιζόμενοι αποτελούν το 21% έως 25% των παγκόσμιων διαφημιστικών εσόδων της Meta κάθε μήνα.
Όμως, το Ανώτατο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκρινε, στο πλαίσιο του GDPR, ότι η εταιρεία δεν μπορεί να συνεχίσει αυτές τις πρακτικές στόχευσης, αν δεν λάβει πρώτα συγκατάθεση του ατόμου.
Οι συνδρομητικές υπηρεσίες της Meta θα είναι διαθέσιμες για τους χρήστες των δύο μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ΕΕ, τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο και την Ελβετία.
Η συνδρομή θα είναι 9,99 ευρώ για πρόσβαση μέσω διαδικτύου και 12,99 ευρώ για τους χρήστες iOS και Android. Όσοι επιλέγουν τη συνδρομητική υπηρεσία, τα προσωπικά δεδομένα τους δεν θα χρησιμοποιούνται για στοχευμέενς διαφημίσεις. Η Meta προχώρησε σε αυτή την αλλαγή, προκειμένου να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η κίνηση αυτή έρχεται έπειτα από το πλήθος επικρίσεων που δέχτηκε η Meta, από τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ, νομοθέτες και δικαστήρια, σχετικά με τον τρόπο που διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων για τους σκοπούς της εξατομικευμένης διαφήμισης. Το καθεστώς απορρήτου της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει καταστήσει όλο και πιο δύσκολο για τις εταιρείες να συλλέγουν προσωπικές πληροφορίες των χρηστών χωρίς ρητή συγκατάθεση για το πώς θα χρησιμοποιηθούν στη συνέχεια.
Επίσης, η Meta ανακοίνωσε ότι σταματά προσωρινά όλες τις διαφημίσεις που προβάλλονται σε ανηλίκους εντός της ΕΕ, του ΕΟΧ και της Ελβετίας, από την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου. Η παύση έρχεται εν μέσω νομικής αβεβαιότητας σχετικά με το πώς οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιούν τα δεδομένα των παιδιών στο διαδίκτυο.