• NEWSROOM
    • NEWSROOM
    • Αυτοδιοίκηση
    • Κοινωνία
    • Πολιτική
    • Αθλητισμός
    • Opinions
      • Opinions
      • Aντώνης Σουκαράς
      • Επισημάνσεις της Τζένης Σουκαρά
  • CULTURE
  • GUIDE
    • GUIDE
    • Γεύση
    • Σινεμά
    • Streaming
    • Θέατρο
    • Kids
    • Διασκέδαση
    • Book Stories
      • Book Stories
      • Book Tails
    • Υγεία
    • Style & Beauty
  • STORIES
    • STORIES
    • Πρόσωπα
  • DECADENCE
  • GREEN
  • REAL ESTATE

  • NEWSROOM
    • Αυτοδιοίκηση
    • Κοινωνία
    • Πολιτική
    • Αθλητισμός
    • Opinions
      • Aντώνης Σουκαράς
      • Επισημάνσεις της Τζένης Σουκαρά
  • CULTURE
    • ΕιδήσειςΤέχνη

      Εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής “ΙΝΦΑΝΤΕΣ...

      • June 1, 2023
      TrendingΤέχνη

      Δημοτικό Σχολείο Βέλου: Ένα έργο τέχνης στη μνήμη ...

      • May 29, 2023
      ΕιδήσειςΤέχνη

      Κατάμεστη η Στέγη της Εταιρείας Κορινθίων Συγγραφέ...

      • March 23, 2023
      ΕιδήσειςΤέχνη

      Ανοίγει τις πύλες του αύριο ξανά το στάδιο της Αρχ...

      • February 1, 2023
  • GUIDE
    • Γεύση
    • Σινεμά
    • Streaming
    • Θέατρο
    • Kids
    • Διασκέδαση
    • Book Stories
      • Book Tails
    • Υγεία
    • Style & Beauty
  • STORIES
    • Πρόσωπα
  • DECADENCE
    • Aντώνης ΣουκαράςDecadenceΑθλητισμόςΕιδήσεις

      Γκάφα Νανόπουλου: Μπέρδεψε την Εθνική του ’0...

      • November 3, 2022
      Decadence

      Όλοι οι δρόμοι οδήγησαν στα κλαρίνα τον Θανάση Μαν...

      • August 29, 2022
      DecadenceΕιδήσεις

      Το δώρο του πρωθυπουργού στους εργαζόμενους του έρ...

      • July 2, 2022
      DecadenceΕιδήσεις

      Βουτιά σε λίμνη της Σιβηρίας με -20°C έκανε ο δήμα...

      • January 26, 2022
  • GREEN
  • REAL ESTATE

TROLLING MOOD:  Μετά την ανακοίνωση 46 υποψηφίων από τον Βασίλη Νανόπουλο, η συνένωση με την παράταξη Πνευματικού είναι γεγονός!

Ο Απόστολος Παπαφωτίου μας ξεναγεί στην Διώρυγα της Κορίνθου

Ο Απόστολος Παπαφωτίου μας ξεναγεί στην Διώρυγα της Κορίνθου. Το δεύτερο σημείο επισκεψημότητας στην χωρα μας μετά την Ακρόπολη. Ο κ. Παπαφωτίου βαθύς γνώστης της ιστορίας αναφέρεται στο σπουδαίο έργο που  ενώνει τον Σαρωνικό με τον Κορινθιακό κόλπο και την Πελοπόννησο από την υπόλοιπη χώρα.. Κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1880-1893, έργο του Έλληνα μηχανικού Πέτρου Πρωτοπαπαδάκη.

  • January 9, 2023
  • Posted in TrendingΕιδήσεις

Η κατασκευή της είναι αποτέλεσμα της αναπτυξιακής πολιτικής του πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος με την κατασκευή μεγάλων έργων υποδομής στόχευε στη δημιουργία ενός σύγχρονου και οικονομικά ανεπτυγμένου κράτους.

Στη σύγχρονη εποχή ο ρόλος της διώρυγας στην Ελληνική οικονομία και ναυτιλία είναι περιορισμένος καθώς τα περισσότερα εμπορικά πλοία δεν μπορούν να τη διασχίσουν. Το μέγιστο πλάτος διέλευσης είναι περίπου 22,5 μέτρα που αντιστοιχεί μόνο σε πλοία τύπου handysize. Επίσης τα τέλη διέλευσης είναι ιδιαίτερα υψηλά, κάτι που λειτουργεί ως αποτρεπτικός παράγοντας χρήσης για τα μικρότερα σκάφη.

Ιστορικό
Στα αρχαία χρόνια μεταξύ του τείχους του Ισθμού και του περιβόλου του υπήρχε η δίολκος, οδός μέσω της οποίας μεταφερόταν εμπορεύματα και μικρά πλοία για να αποφευχθεί ο περίπλους της Πελοποννήσου. Η δίολκος, κατασκευή του Περιάνδρου, ήταν ένας πλακόστρωτος δρόμος ντυμένος με ξύλα, επάνω στον οποίο γλιστρούσαν τα πλοία με τη βοήθεια λίπους. Τα πλοία που υπερισθμίζοντο πλήρωναν τέλη, που ήταν το πιο σημαντικό έσοδο της Κορίνθου.

Η ιδέα της διώρυγας υπήρχε ήδη από την εποχή του Περίανδρου, το 602 π.Χ. Ο πρώτος που προσπάθησε την υλοποίησή του ήταν ο Νέρων, το 66 μ.Χ., σε σχέδια του Ιούλιου Καίσαρα και του Καλιγούλα. Μετά το θάνατο του Νέρωνα, συνέχισε την προσπάθεια ο Ηρώδης ο Αττικός, ο οποίος όμως την εγκατέλειψε.

Ο Ι. Καποδίστριας, προβλέποντας τη σημασία που θα είχε η διώρυγα στην ανάπτυξη της Ελλάδας, ανέθεσε τη σχετική μελέτη σε μηχανικό. Η δαπάνη εκτιμήθηκε σε 40.000.000 χρυσά φράγκα, που δεν μπορούσαν να εξευρεθούν από τη διεθνή χρηματαγορά και η προσπάθεια εγκαταλείφθηκε. Το 1869 έγινε η διώρυγα του Σουέζ και τον Νοέμβριο του ίδιου έτους η Κυβέρνηση Ζαΐμη ψήφισε νόμο “περί διορύξεως του Ισθμού”, που εταιρεία ή ιδιώτης θα αναλάμβανε την κατασκευή και εκμετάλλευση του έργου.

Η μελέτη του έργου έγινε από τον Ούγγρο στρατηγό István Türr, ο οποίος ίδρυσε την Διεθνή Εταιρεία της Θαλασσίας Διώρυγος της Κορίνθου (Société Internationale du Canal Maritime de Corinthe).[2][3] Στο έργο συμμετείχαν και άλλοι Ούγγροι ή Σλοβάκοι μηχανικοί, όπως ο Ίστβαν Τουρ και ο Μπέλα Γκέστερ από το Κόσιτσε της σημερινής Σλοβακίας. Λόγω έλλειψης κεφαλαίων το έργο ολοκληρώθηκε από εταιρεία του Ανδρέα Συγγρού το 1893. Οι εργασίες για τη διώρυγα εγκαινιάστηκαν την 23 Απριλίου 1882 παρουσία του βασιλιά Γεωργίου Α’.

Στη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, κατά την αποχώρησή τους οι Γερμανοί το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου 1944, ανατίναξαν τη σιδηροδρομική και την οδική γέφυρα, έριξαν βαγόνια τρένου σε ένα σημείο της διώρυγας για να τη φράξουν και πυροδότησαν εκρήξεις στο βυθό του προλιμένα. Το 1947 η Σχολή Μηχανικού του Στρατού ανέλαβε την ανακατασκευή της οδικής γέφυρας.

Η διώρυγα έχει μήκος 6.346 m, πλάτος στην επιφάνεια της θάλασσας 24,6 m, στο βυθό της 21,3 m, ενώ το βάθος της κυμαίνεται από 7,50 έως 8 m. Κάθε χρόνο περνούν τη διώρυγα 12.000 πλοία.

Σε όλα αυτά μας ξεναγεί ο Απόστολος Παπαφωτίου σε ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον βίντεο

TRENDING

TrendingΠολιτική

Κ. Μητσοτάκης από την Κόρινθο: Με αλαζονεία ζήτησε...

Σε Λουτράκι και Κόρινθο βρέθηκε σήμερα το πρωί ο Κ...

  • June 2, 2023

Πανελλαδικές εξετάσεις: Τα θέματα σε Νεοελληνική Γ...

  • June 2, 2023

Άνοιξε η Διώρυγα της Κορίνθου το βράδυ της Τετάρτη...

  • June 1, 2023

Σε Κόρινθο και Λουτράκι την Παρασκευή ο Μητσοτάκης

  • June 1, 2023

Trending

1

Κ. Μητσοτάκης από την Κόρινθο: Με αλαζονεία ζήτησε...

  • June 2, 2023
2

Πανελλαδικές εξετάσεις: Τα θέματα σε Νεοελληνική Γ...

  • June 2, 2023
3

Άνοιξε η Διώρυγα της Κορίνθου το βράδυ της Τετάρτη...

  • June 1, 2023

2018 klife.gr